Case study:
Klinika stomatologiczna

Analiza kampanii marketingowej i podsumowanie efektów rocznej współpracy z kliniką stomatologiczną.

Zobacz inne przykłady
3446.15%
Wzrost widoczności
strony w TOP10

13 461 słów kluczowych
10 942.80%
Wzrost ruchu
z wyszukiwarki google

89 9 828 użytkowników miesięcznie

Klient

Klientem jest przychodnia stomatologiczna działająca na terenie niespełna 30 tysięcznego miasta. Gabinet stomatologiczny posiada szeroki zakres usług, które w głównej mierze kierowane są do lokalnych mieszkańców. W ofercie znaleźć można m.in. usługi stomatologiczne, protetyczne, ortodontyczne czy też implantologiczne.

Stan serwisu na początku współpracy

Współpracę z gabinetem rozpoczęliśmy w czerwcu 2020 r. Na początku działań wykonaliśmy analizę aktualnej sytuacji serwisu oraz przeprowadziliśmy audyt techniczny serwisu. Strona klienta nie była wcześniej odpowiednio „zaopiekowana” z punktu widzenia SEO.

Kluczowe informacje na temat serwisu:

  • brak jakiejkolwiek optymalizacji,
  • brak poprawnie rozplanowanej struktury usług w obrębie witryny,
  • błędy techniczne, nie tylko dotyczące zagadnień SEO, ale również wiele błędów UX-owych,
  • bardzo mała ilość treści na stronie,
  • linki przychodzące pochodzące jedynie ze strony firmy tworzącej witrynę.

Powyższe elementy sprawiły, że widoczność serwisu była bliska zeru:

  • TOP3 – 0 słów kluczowych,
  • TOP10 – 5 słów kluczowych,
  • TOP50 – 49 słów kluczowych.

Widoczność serwisu na takim poziomie sprawiła, że ruch organiczny sumarycznie miesięcznie dostarczał nam 82 użytkowników.

Po 14 miesiącach współpracy

Tak jak wspominaliśmy, serwis wymagał kompleksowego podejścia, ponieważ był on bardzo zaniedbany z punktu widzenia SEO. Pełny audyt serwisu oraz natychmiastowe wdrożenie wynikających z niego zmian nie były wystarczające, aby serwis mógł zwiększać swoje zasięgi w sieci. Konieczne było rozpoczęcie dwóch procesów – budowy merytorycznej treści oraz jakościowe pozyskiwanie linków przychodzących.

W kwestii budowania profilu linków postawiliśmy na tematyczne linkowane, skupione dużo bardziej na jakości niż na ilości linków:

W ciągu 12 miesięcy zdobyliśmy dla serwisu linki z około 120 domen, skupiając się na wartości merytorycznej serwisów linkujących, jak i na ich parametrach, co pozwoliło na podniesienie umownego Domain Raitingu (parametr z narzędzia Ahrefs) z 4 do 18.

Budowanie wartościowego contentu na stronach naszych klientów to jedna z naszych mocniejszych stron, a branża stomatologiczna to temat, o którym można pisać w kółko. Po wstępnym opisaniu podstron ofertowych, w celu rozbudowy treści dla lokalnych fraz sprzedażowych, zajęliśmy się cyklicznym uzupełnianie sekcji poradnikowej. Warto podkreślić, że tworzenie treści zostało w całości powierzone naszym copywriterom.

Skumulowane działania optymalizacyjne – pozyskiwanie linków oraz tworzenie treści dały nam spektakularne rezultaty.

Wzrost widoczności serwisu:

  • TOP3 – 0 -> 198,
  • TOP10 – 5 -> 474,
  • TOP50 – 49 -> 2085.

Wzrost ruchu organicznego:

Wzrost widoczności przełożył się znacznie na ruch organiczny, który aktualnie dostarcza nam blisko 10 tys. użytkowników (w sierpniu 9 828 użytkowników).

Jak widać, efekty działań SEO nie przychodzą od razu. Z uwagi na liczbę czynników mających wpływ na wzrosty serwisu często ciężko przewidzieć, ile czasu będzie potrzebowała dana strona internetowa, aby uzyskać widoczne rezultaty prowadzonych działań. Konsekwentna oraz rzetelna praca nad stroną nigdy jednak nie pójdzie na marne, ponieważ Google w końcu to wynagrodzi.

Ogromnie cieszą nas tak spore wzrosty naszego klienta, szczególnie, że jest to gabinet z małego miasta. Jako iż tworzenie treści zostało w pełnie oddane w nasze ręce, dodatkowo powodem do dumy jest fakt, posiadania blisko 30 wyników w Direct Answer, czyli na tak zwanej pozycji „0” w wynikach wyszukiwania. Świadczy to o wysokiej jakości tworzonych przez nas treści, co mamy w planach kontynuować przez kolejne miesiące.

Zainteresowany współpracą?

Odezwij się do nas

790 615 783

kontakt@woem.pl

lub wypełnij formularz kontaktowy.

nasza oferta

Czym się zajmujemy?

Zajmujemy się marketingiem internetowym.
Nasze działania mają prowadzić do tego, by Twoja firma wyświetlała się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach.
Zajmujemy się tworzeniem treści, obsługą social media, projektowaniem graficznym i reklamami Google Ads.

Opowiedz na czym Ci zależy, a my podpowiemy Ci, co można zrobić, żeby uzyskać jak najlepsze efekty.

Zobacz pełną ofertę

Projektowanie stron internetowych

Stworzymy nowoczesną i intuicyjną stronę internetową, która zapewni Twoim klientom łatwy dostęp do informacji i oferowanych produktów.

Kampanie reklamowe Google Ads

Precyzyjnie wybierzemy grupy docelowe, słowa kluczowe oraz odpowiednie stawki i zareklamujemy Twoje produkty oraz usługi.

Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron

Nasze działania pozwolą Ci znaleźć się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce Google. Dotrzesz do większej liczby użytkowników i rozwiniesz swój biznes.

Content Marketing i Copywriting

Stworzymy treści, które będą przyjazne dla użytkownika oraz dla algorytmów Google.Dzięki temu wzrośnie zarówno widoczność Twojej strony, jak i zaufanie klientów.

Sklepy e-commerce

Pomożemy Ci rozwinąć biznes i wkroczyć ze swoimi produktami do Internetu. Stworzymy indywidualny projekt i skonfigurujemy go tak, by był idealnie dopasowany do Twojej marki.

Obsługa Social Media

Zbudujemy relacje z Twoimi klientami i będziemy z nimi w stałym kontakcie. Sprawimy, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna.